top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר ליליה מינסיאן

טיפולי קולגן וטיפולי עידוד קולגן ( קולגנסטימולציה)

עודכן: 26 בפבר׳

טיפולי קולגן - לא רק לעשירים והמפורסמים

נראה שרוב המפורסמים בארץ ובחו"ל לא מזדקנים, או שהם מזדקנים בקצב אחר. הסיבה לכך איננה כמובן בכך שהם חיים ביקום מקביל, אלא בזכות טיפולי אסתטיקה קבועים ואיכותיים, למשל טיפולי קולגן. הקולגן מספק פתרון שנראה טבעי, ויעיל מאוד להתמודדות עם סימני ההזדקנות ולשמירה על מראה צעיר לאורך זמן. 

מה הוא הקולגן?

קולגן אינו חומר כימי זר לגוף - זהו חלבון הנמצא בכל תא בגוף האדם, ומהווה כ-25% ממשקל החלבונים בגוף. הקולגן חיוני לתפקוד תקין של מערכות רבות בגוף: הוא מהווה את התשתית המבנית של רקמות חיבור כמו העור, העצמות, השרירים ועוד, מסייע לחזק אותן ולהעניק להן את צורתן, ומסייע בתיקון רקמות שנפגעו. ייצור הקולגן בגוף מתמעט עם הגיל, מה שמוביל להופעת סימני הזדקנות, כגון קמטים, קמטוטים וירידה ברמת לחות העור.

ישנם שני סוגים עיקריים של קולגן:

  • קולגן מסוג I: זהו הסוג הנפוץ ביותר של קולגן בגוף. הוא נמצא בעור, בעצמות, בשרירים, ברצועות, בגידים ובכלי דם. מהווה 80-85 % קולגן שנמצא בדרמיס ואחראי על חוזקו שלמותו.(STRENGH AND INTEGRITY) וחשוב בתהליכי AGING 

  • קולגן מסוג III: מהווה 20 % של קולגן בעור ואחראי על כושר מתיחה של העור (DISTENSIBILITY).עם הגיל יש ירידה בקולגן בכללי ויש שינוי בהרכב קולגן –אם אצל תינוק סוג III מהווה 50 % בעור ,אצל מבוגר רק 5%.

  • תיפקוד של מספר סוגי קולגן חשוב לבניית שכבות עור ובריאותם (בעיקר קולגן מסוג I וסוג III,IV,V ,VII), חלוקת תאים נכונה ,קשרים בין השכבות העור חזקים ,זילוח דם תקין ,חילוף חומרים בריא ותקין בכל תא של העור ועוד. כל ההתקדמות בפיתוח סקין-בוסטרים וסטימולטורים של קולגן מסיגה כיום תוצאות מירביות בזכות הרכבם וטכנולוגית פיתוח חדישה שלא ידענו כמוה לפני מספר קטן של שנים.


השפעת הקולגן על העור

הקולגן הוא אחד הגורמים העיקריים האחראיים לעור מוצק, גמיש וחלק. ככל שאנו מזדקנים, ייצור הקולגן בגוף מתחיל להיות איטי, מה שמוביל למראה המבוגר. טיפולי קולגן וסטימולציה של קולגן יכולים לעזור להחזיר לעור את מראהו הצעיר והרענן. הטיפולים עובדים בדרכים שונות, אך כולם מבוססים על עידוד ייצור הקולגן בעור. 


מה הם טיפולי קולגן?

טיפולי קולגן הם טיפולים קוסמטיים המשתמשים בחלבון הקולגן כדי לשפר את מראה העור. הטיפולים עובדים בדרכים שונות, אך כולם מבוססים על עידוד ייצור הקולגן בעור.

ישנם מספר סוגים של טיפולי לעידוד קולגן וגם הזרקת קולגן:

  • טיפולי לייזר - טיפולי לייזר יכולים לסייע בהגברת ייצור הקולגן בעור. הטיפולים גורמים לנזק מבוקר לשכבות העליונות של העור, מה שגורם לגוף לייצר קולגן חדש.

  • קלציום הידרוקסיאפטיט - RADIESSE בפרוטוקולים מותאמים לסטימולציה של קולגן, גורם לבניית רקמה יותר חזקה וצפופה בזכות בניית רשת חדשה של סיבי קולגן ואלסטין. התוצאה היא מראה מוצק ורענן של עור הפנים ולא רק (אפשר להזריק בכפות הידיים, צוואר, מחשוף, עור רפוי באזור הזרועות, ברכיים, בטן ועוד) עם אפקט מתיחה בטכניקות משולבות בשיטה היברידית, תוצאות הטיפול נמשכות עד שנה וחצי לשנתיים.

    • חומצה פולילקטית - SCULPTRA, AESTHEFILL, OLIDIA, גם טיפולים המעודדים בניית קולגן.

  • טיפולי מיקרונידלינג - טיפולי מיקרונידלינג משתמשים במחטים זעירות כדי ליצור חורים קטנים בעור. החורים הקטנים גורמים לגוף לייצר קולגן חדש.

  • טיפולי RF - משתמשים באנרגיה תדר רדיו כדי לחמם את העור. החימום גורם לגוף לייצר קולגן חדש.

  • הזרקות קולגן - הטיפול הנפוץ ביותר הוא הזרקת קולגן סינתטי מתחת לעור. הקולגן הסינתטי הוא חלבון דומה מאוד לקולגן הטבעי המיוצר בגוף. ההזרקות מסייעות בהחלקת העור והעלמת קמטוטים.

היתרונות של טיפולי קולגן וסטימולציה של קולגן

  • יכולים לעזור להעלים קמטים וקמטוטים

  • יכולים לעזור להעניק לעור מראה מלא יותר ובריא

  • למנוע נפילה נוספת

  • בדרך כלל אינם פולשניים או כואבים


מתי כדאי לעבור טיפולי קולגן?

טיפולי קולגן וסטימולציית קולגן מתאימים לאנשים בכל גיל, אך הם יעילים במיוחד לאנשים מעל גיל 30, כאשר ייצור הקולגן בגוף מתחיל להאט. הטיפולים גם מתאימים לאנשים המעוניינים לשפר את מראה העור שלהם, אך אינם מעוניינים בניתוח פלסטי.


היתרונות של טיפולי קולגן

טיפולי קולגן וסטימולציה של קולגן ממצקים ומרימים את מראה הפנים, באופן שנראה מאוד טבעי ולא "מנותח". הם מייצרים קו לסת מוגדר יותר, מראה "שרירי" יותר, ומרימים את הפנים כך שהמטופל/ת נראים גם צעירים יותר, וגם בעלי הבעה שמחה יותר. 

בנוסף, טיפולי קולגן אינם פולשניים, ולא מצריכים הכנה מיוחדת או זמן התאוששות. 


טיפולי קולגן לצורך סטימולציה של קולגן ולצרכי העלמת צלקות או הבהרת העור

לעיתים טיפולי קולגן משמשים לצורך מתן פתרון רפואי אסתטי, למשל במקרים של צלקות, או פיגמנטציה. בשני המקרים, הקולגן יכול לסייע ולעזור לפתור את הבעיה. הצלקות נוצרות כאשר רקמת העור נפגעת, וכאשר היא מתאוששת, היא מייצרת סיבי קולגן חדשים שאינם תמיד מאורגנים בצורה מושלמת, מה שיכול להוביל להופעת צלקות. טיפול קולגן שמעודד את ייצור הקולגן החדש בעור, יכול לגרום לעור לחזור למראה אחיד יותר, ולטשטוש מראה הצלקת, כמו גם להבהיר אותו. 

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page