top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר ליליה מינסיאן

טיפול בקמטים

עודכן: 21 בפבר׳

טיפול בקמטים - כל הדרכים להצעיר את העור

קמטים הם חלק טבעי מהזדקנות העור, אבל יש לא מעט גורמים ש"עוזרים" לעור שלנו להתקמט, בנוסף לתהליך הטבעי של איבוד קולגן והידרדרות במצב העור: 

  • חשיפה לשמש: קרני UV מהשמש יכולות לגרום לנזק לקולגן ולאלסטין בעור.

  • עישון: עישון גורם להידלדלות העור ולירידה בייצור הקולגן.

  • תזונה לקויה: תזונה לקויה יכולה לגרום לחוסרים תזונתיים שיכולים לתרום להופעת קמטים.

  • חוסר שינה: שינה מספקת חיונית לבריאות העור. חוסר שינה יכול להוביל להיווצרות קמטים.

מאחר וכולנו רוצים להיראות צעירים ויפים, הרפואה והמדע הצליחו ביחד לייצר מגוון טיפולים נגד קמטים, שמחזירים אותנו כמה שנים אחורה. חלק מהשיטות כל כך יעילות, שהן יכולות להחזיר אותנו יותר מעשור אחורה. 


טכניקות טיפול בקמטים

טיפול בקמטים ניתן לעשות בעזרת חומרי מילוי, בוטוקס, חידוש פני השטח בלייזר, גלי רדיו RF וIPL , פילינג כימי, מתיחת פנים וזריקות של סקין בוסטרים כגון PROFHILO ,JALUPRO SUPER HYDRO  ועוד, קולגנסטימולטורים כגון RADIESSE ,AESTHEFILL, SCULPTRA,OLIDIA ELLANCE.


חומרי מילוי - יש מגוון חומרי מילוי הפועלים בדרכים שונות, הכי נפוץ שימוש בחומצה היאלורונית, שהיא חומר טבעי המצוי בגוף. הבחירה בסוג המילוי תהיה בהתאם למצב העור. חומרי המילוי יכולים להפחית את עומק הקמטים ופועלים גם על קמטים עמוקים ומרקם העור עם מניעה וחזרה למצב התחלתי בהמשך.


חומרי מילוי כוללים קולגן, חומצה היאלורונית , קלציום הידרוקסיאפטיט ,סקולפטרה ,אסטפיל. הם נחשבים כאחד מטיפולי האנטי אייג'ינג הפופולריים ביותר. 


 

בוטוקס

בוטולינום טוקסין מיוצר על ידי סוג מסוים של חיידקים, ונקרא בקיצור 'בוטוקס', אך זהו למעשה השם המסחרי של סוג מסוים של רעלן בוטולינום. 

 

הבוטוקס מוזרק לאזור הנבחר בפנים, ומקפיא זמנית את השריר כך שהוא לא יכול עוד לגרום לעור להתקמט או להתקפל, מה שגורם למראה הכללי להיראות "קליל" יותר, עם פחות קמטי הבעה ודאגה. 

הזרקת בוטוקס עוזרת לעור להיראות חלק יותר, ונחשבת לטיפול שכיח ופופולרי ביותר. 


הזרקות לקמטים

הזרקות הן טיפולים קוסמטיים באמצעות הזרקת חומרים שונים לעור הפנים, במטרה להפחית קמטים, להעניק לעור מראה מוצק יותר ולשפר את תפקודו.

הזרקות לקמטים הן טיפולים פופולריים מאוד, ונחשבות לבטוחות ויעילות.  


 

חידוש פני השטח בלייזר

חידוש העור בלייזר הוא הליך להסרת השכבות החיצוניות של עור הפנים שלך, במטרה לעודד צמיחה של עור חדש. 

חידוש העור בלייזר היא דרך חדשנית ויעילה לחידוש עור מזדקן ועייף, לתיקונים של עור פגום ולהתמודדות עם סימני הזדקנות.  


טיפולי טרמוליפטינג

כגון טיפולי RF מונופולרי ,ביפולרי, FRACTIONAL

טיפולים מבוססים  INFRARED  בשילוב של קרינה-אינפרה-אדומה ופילינג מים.  

טיפולים מחממים שכבות תת-עוריות, גורמות לקיווץ סיבי קולגן שנזקו עם הגיל ומעודדים בניית קולגן חדש .תוצאות של טיפולים הנ"ל, שברובם היום לא פולשניים  ונטולי כאב, מתיחת עור הפנים, עלייה בלחות של העור, עיבוי ובריאות העור.



פילינג כימי 

פילינג כימי ממיס פגמים בעור באמצעות כמויות קטנות של תמיסה כימית. בכך, הוא ממיס את השכבות העליונות של העור ומפנה מקום לשכבות חדשות, צעירות, שלא נחשפו לשמש, לעשן ובכלל.

מטרתו של פילינג כימי לשפר ולהחליק את מרקם עור הפנים. הוא מסייע להפחית קמטים עדינים על ידי הסרת העור החיצוני הפגום, ולייצור של עור אחיד ומתוח.

הפילינג משמש לטיפול במגוון בעיות עור, כגון קמטים, כתמים (הפילינג יכול לעזור להבהיר כתמי שמש למשל) צלקות קנה או צלקות פציעה ואפילו נגעים וסרחי עור.

נוגדי חמצון

נוגדי חמצון הם חומרים המסייעים להגן על התאים מפני נזק הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים הם מולקולות לא יציבות שיכולות לגרום נזק לרקמות, שיכול להתבטא גם בצורה של הזדקנות העור.

ככל שאנו מזדקנים, ייצור נוגדי החמצון הטבעיים של הגוף שלנו מתחיל להאט. זה גורם לעור להיות פחות מוגן מפני הנזק הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. נוגדי חמצון יכולים לעזור להגן על העור מפני הנזקים האלה, ובכך להאט את הופעת הקמטים.

נוגדי חמצון נפוצים כוללים:

  • ויטמין C

  • ויטמין E

  • חומצה אלפא ליפואית

  • פוליפנולים


רטינואידים לעור

מה עושים רטינואידים לעור? הרטינואידים מצמצמים את הקמטים על ידי הגברת ייצור הקולגן. הם גם ממריצים את הייצור של כלי דם חדשים בעור, מה שמשפר את צבע העור. יתרונות נוספים כוללים כתמי גיל דהויים וריכוך כתמי עור מחוספסים.




 

 


10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page